lørdag 31. oktober 2009

Grunner til valgseier

Dette er ikke en analyse av valgseieren til Arbeiderpartiet, men noen fakta som kan være med på å forklare

Noen resultater:
  • 308 682 besøk på Arbeiderpartiet.no (213 203 absolutt unike)
  • 90 214 besøk på viktigfordeg.no (79 967 absolutt unike)
  • 17 000 plakater er laget på kampanjesiden Viktigfordeg.no
  • Youtube: 50 valgkampvideoer er vist 61 000 ganger. I tillegg tusenvis av seere på arrangementer vi har streamet live
  • Annonser på Google er vist 13 millioner ganger, og klikket på 57 000 ganger
  • Jens Stoltenbergs tilhengerskare på facebook har økt med 8912 i løpet av valgkampen. Siden hadde i snitt 1880 visninger om dagen. Jens Stoltenberg er i verdenstoppen blant politikere på Facebook. (80 853 sidevisninger, 13 855 bildevisninger, 10 691videovisninger)
  • Vi har sendt ut nesten 290 000 e-post i løpet av valgkampen til 25 000 mottakere
  • Vi har sendt ut over 100 000 sms til egene medlemmer og eget apparat
  • 700 publiserte bilder på Flickr - 51 000 visninger
  • Alle stortingskandidatene har profil på Mitt Arbeiderparti. De fleste er også til stede i andre nettsamfunn
  • 250 twitrere sympatiserer med Arbeiderpartiet. Vi er det største partiet på Twitter.
  • Nesten 70 rødbloggere

2 kommentarer:

ingen sa...

Jeg legger merke til at politikken ikke får plass på listen din.

Det forteller litt om hvor viktig eksponering er og hvor lite hva man faktisk gjør har med saken å gjøre.

Fredrik Bjørnebekk sa...

Kan gjerne ramse opp mange saker i tillegg til disse. Viktig å få spredd budskapet, men det viktigste er innholdet i budskapet.

- Trygg styring gjennom den verste finansielle krisa etter 2. verdenskrig

- gratis skolebøker

- økt studiestøtte

- flere studentboliger

- tilnærmet full barnehagedekning

bare for å nevne noen !